Forum Gündemi:

Konu Başlığı : Oyun endüstrisi, en önemli ürünlerini satmakta sefil bir şekilde başarısız olmaya devam ediyor

*
Bu konu; tarihinde açılmış olup, 0 defa yorumlanmıştır.
Konu Sahibi : chaitra
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Çevrimdışı
Onursal Üye
*
1,518
mesajlar
1,518
konular
3
REP PUANI
Yeni Üye
28-09-2019
(Kayıt Tarihi)
Gizli
(Cinsiyet)
#1
15-11-2020, Saat: 23:16

Microsoft ’un Xbox Series X ve Series S ön siparişleri, Sony ’nin PlayStation 5 ön siparişini vermek ve Nvidia ’nın RTX 3080 grafik kartını satın almak için benzer şekilde dağınık durumları içeren zorlu bir haftalık ürün sunumlarını sınırlayarak Salı günü yayınlandı. Önümüzdeki iki ay, şüphesiz, video oyun endüstrisinin neredeyse on yıldır gördüğü en önemli donanım lansman sezonudur. Ancak bazı nedenlerden dolayı, etkileşimli eğlencenin en büyük isimleri, tüketicilere paralarını bir ürünle takas etmenin kolay ve anlaşılır bir yolunu verme basit görevini çözemiyor gibi görünüyor.

Neden, 2020 yılında, Microsoft, Sony ve Nvidia gibi büyük, deneyimli ve iyi finanse edilen şirketler ön siparişlerde hala başarısız mı oluyor? Apple, Samsung ve hatta Facebook'un sahip olduğu Oculus gibi şirketler, beklentileri doğru bir şekilde nasıl yöneteceklerini ve yeni bir talep gören cihazı stres yaratan bir karmaşaya dönüştürmeden nasıl satacaklarını anlamış göründüğünde bu özellikle şaşırtıcı bir soru.

Bu şirketlerden herhangi birinin kaç birim satmayı amaçladığını, her bir perakendeciye kaç birim ayırdıklarını veya bu yılın herhangi bir noktasında stoklarını ne ölçüde yeniden stoklamayı planladıklarını hâlâ bilmiyoruz. Şu anda, gelen kutunuzda yeni bir PlayStation veya Xbox için bir onay e-postası veya bir Nvidia RTX 3080 kartı için bir makbuz yoksa, 2021'e kadar bir tanesini elinize alamayabilirsiniz.

Bunlar, tüketici talebini tahmin etmeye ve küresel envanterleri yönetmeye çalışırken, onlarca yıldır uzun süredir devam eden perakendeci ilişkileri, tedarik zinciri yönetimi uzmanlığı ve kaynağa kadar çok miktarda veriyle ürün satan büyük markalardır.

Yine de , geçen hafta gördüğümüz gibi, bu, kgramol üreticilerinin ve Nvidia gibi büyük PC oyun oyuncularının bulmacayı çözmesi için yeterli görünmüyor. PlayStation 5 ve Xbox Series X ve S için ön siparişlerin yayına girmesinin ardından, Nvidia ’nın çevrimiçi ve belirli mağazalarda RTX 3080 grafik kartının ilk satış dalgası bir felaketten başka bir şey değildi. Bu tür işletmelerin ürünlerine bu kadar güçlü tüketici ilgisini kutlaması gerektiği bir zamanda kafa karışıklığı ve hayal kırıklığı yarattı.

PS5, Xbox Series X ve RTX 3080 ön siparişleri ve satışları tam bir felaket oldu

Microsoft bile, Sony ve perakendeci ortaklarının ilk PS5 ön sipariş serisini tamamen bozmasını izleyen, Salı günü biraz sert bir şekilde gitti, ancak Sony'nin ilk partisinin kaosundan çok uzaktı. Microsoft, Xbox Series X ve Series S ön siparişlerinin kendi bölgelerinde ne zaman yayınlanacağına dair uygun zamanlamayla hayranlarını önceden hazırladı ve bu arada Sony'ye gölge düşürdü.

Pek çok tüketici, ürün sayfalarında ürünleri "stokta yok" olarak listelemeden önce Xbox kgramollarının alışveriş sepetlerinden kaybolması ve ödemeleri işleme koymasıyla ilgili olarak Best Buy ve Target'tan siparişleri güvence altına alırken sorunlar olduğunu bildirdi. Diğerleri, yeni Xbox Tam Erişim aboneliği de dahil olmak üzere tüm Xbox serisinde "stokta yok" mesajlarını bildirmeden önce Microsoft Store'un benzer sorunlar yaşadığını söyledi. Bu sorunların çoğu Sony'yi rahatsız eden sorunların aynısı.

Fotoğraf: Tom Warren / The Verge

Stranger hala bunlar Şirketler, çok iyi farkında olmaları gerekse bile, çok yüksek talep karşısında şaşırmış görünüyorlardı. Nvidia, feci RTX 3080 lansmanı için kamuoyundan özür diledi ve "Biz bu seviye için hazırlıklı değildik, ne de ortaklarımız."

Şirket, web sitesinin önceki nesil RTX 20 serisinin lansmanında elde ettiği trafiğin 10 katını aldığını ve 50 civarında perakende iş ortağından bazılarının, Black'e kıyasla web sitelerini ziyaret eden daha fazla alıcı gördüğünü iddia ediyor Cuma, sipariş işleme ve site çökmeleriyle ilgili her türlü soruna neden oluyor.

Bu Kasım ayında, her iki cihaz da resmi olarak piyasaya sürüldüğünde, yüksek fiyatlı PS5'lere ve yeni Xbox kgramollarına şahit olmak için benzer bir acele görebiliriz. Üç şirket de karmaşık lansmanlar için özür diledi, ancak bunun olacağını nasıl görmediler?

Sony de özür diledi. "Dürüst olalım: PS5 ön siparişleri çok daha sorunsuz olabilirdi. Bunun için gerçekten özür dileriz. Ön sipariş için önümüzdeki birkaç gün içinde daha fazla PS5 kgramolu yayınlayacağız - perakendeciler daha fazla ayrıntı paylaşacak, ”dedi. Şirket, bazı perakendecilerin programın bir gün öncesinden canlı yayına çıkardığı ve hemen tükendiği ön sipariş dalgasının ardından duyurdu. "Ve yıl sonuna kadar daha fazla PS5 satışa sunulacak."

Ancak perakendecilerin bu kgramolları anlamlı bir şekilde yeniden stoklamadığı gerçeğini görmezden gelen Sony'nin açıklaması, bu fiyaskonun belki de en sinir bozucu unsurunu ima ediyor: şeffaflık eksikliği. Rekor taleple, Microsoft ve Sony gibi şirketler bir piyango sistemini veya daha adil bir ön sipariş sürecini çok kolay bir şekilde uygulayabilir. Veya perakendecilere, tüketici beklentilerini yönetmeye yardımcı olacak diğer yöntemlerin yanı sıra kaç adet kgramola sahip olduklarını açıklamalarına da izin verebilirler.

Örneğin, geçen hafta satışa çıkan ve 13 Ekim'de sevkiyata başlayan Oculus Quest 2, ABD ve Kanada'da yaklaşık bir ay ön sipariş verildi.

Apple, her yıl yeni iPhone'lar, akıllı saatler, tabletler ve diğer cihazları piyasaya sürdüğünde aynı şeyi yapıyor.

Bunun yerine, video oyun sektörü ve yoğun kurumsal gizlilik kültürü, tüketicilerin herhangi bir şeyin ne zaman olacağını bilmediği anlamına geliyor . Sony, bunun ne anlama geldiğine dair somut ayrıntılar sunmadan "yıl sonuna kadar daha fazla PS5'in satışa sunulacağını" iddia ediyor - kaç tane, hangi perakendeciler aracılığıyla ve bu birimlerin lansman gününde mi yoksa haftalarca mı yoksa hafta civarında mı geleceği dahil. aylar sonra. Microsoft, Çarşamba sabahı aynı şeyi, Microsoft'un sınırlı mağaza içi seçenekler mi yoksa çevrimiçi perakendeciler için daha fazla kgramol mu kastettiği de dahil olmak üzere, "10 Kasım'da daha fazla kgramol satışa sunulacak" diyerek yaptı.

Resim: Sony

Oyundaki başlıca sorun, yanlış hizalanmış teşviklerden biri olabilir. Video oyunu endüstrisi son derece rekabetçidir ve Microsoft ve Sony gibi büyük şirketler için bile birincil motivasyon kaynağı, yatırımcılara, analistlere ve tüketicilere bir ürünün raflardan fırladığını ve bulunmasının neredeyse imkansız olduğunu işaret etmeye başlamaktadır.

Bir kıtlık öyküsü oluşturmak, aynı zamanda, amaç ürünü satın alabilecek kişi sayısını tamamen sınırlamak olmadığında bile, aşırı tüketici talebinin oluşmasına yardımcı olur. Uzun süreli bir kıtlık hissinin iş modelinin temelini oluşturduğu Nintendo gibi markalar, önümüzdeki aylar veya yıllar boyunca bulmanın zor olabileceğinin sinyalini vererek ürünlere olan ilgiyi artırabilirler.

Video oyun endüstrisinin en büyük şirketleri ürünlerini satın almayı kolaylaştırmak için teşvik edilmiyor

Nintendo'nun Switch veya Switch gibi büyük bir kgramol bile olsa bir ürünü çok az üretmeyi tercih ettiğini defalarca gördük. retro-yakıtlı NES ve SNES Classic, çok fazla üretmek veya talebi doğru bir şekilde tahmin etmeye çalışmaktan daha iyidir. Nintendo, yeni klasik Mario paketi Super Mario 3D All-Stars'ı satın alabileceğiniz kısa zaman dilimi konusunda bile açıkça açık bir şekilde duruyor. 31 Mart'a kadar vaktiniz var, bu süreden sonra Nintendo muhtemelen onu eShop'tan kaldıracak ve fiziksel kartuşlar pahalı koleksiyoncuların eşyaları haline gelecek.

Bu arada, perakendecilerin sadece yapabildikleri tüm birimleri satmaları gerekir ve bu şirketlerin web sitelerini düzeltmeleri veya yalnızca bazılarında çalışan bir web sitesi olduğunda uygun bir dijital kuyruk oluşturmaya çılgın bir ön sipariş telaşı sırasındaki süre bunun gerçekleşmesi için yeterlidir.

Şirket, tüketicilere sunucularının erimesini önleyeceği umuduyla sayfayı yenilememelerini söylüyordu, bu arada otomatik bir komut dosyası her 30 saniyede bir sayfayı yeniliyordu.

Teknoloji meraklısı olmayanlar için: Gamestop, sunucularının üzerindeki yükü, insanlara bir yerde olduklarını söyleyerek sınırlamaya çalıştı. sıraya girin ve KESİNLİKLE SAYFAYI YENİLEMEZ YA DA KUYRUKTA NOKTANIZI KAYBEDERSİN

kodun sayfanın her 30 saniyede bir kendini yeniden yüklemesini sağladığı bir sayfada https://t.co/42PDiN5FQ8



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Amazon ’un Luna oyun akış hizmeti, Windows ve Nvidia GPU'lar tarafından desteklenmektedir Tolga 0 304 15-11-2020, Saat: 23:15
Son Yorum: Tolga
  Bu 3B yazdırılmış parçalarla Xbox One oyun kumandanızı bir kısma ve çubuk kurulumuna dönüştürün soulmy 0 168 15-11-2020, Saat: 23:15
Son Yorum: soulmy
  Xbox Series X ile bir hafta: yükleme süreleri, oyun performansı ve daha fazlası chaitra 0 203 15-11-2020, Saat: 23:15
Son Yorum: chaitra
  xCloud, gelecekte nasıl oyun oynayabileceğimize dair bitmemiş ama ilham verici bir bakış sercantelli 0 184 15-11-2020, Saat: 23:11
Son Yorum: sercantelli
  Microsoft Surface, Xbox ve bulut hizmetleri sayesinde pandemik bir artış elde ediyor niggaTR 0 165 15-11-2020, Saat: 22:42
Son Yorum: niggaTR

Hızlı Menü:


Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi
Yeni Siparis !
5 dakika once 1 Aylık İnstagram Programı siparisi geldi.
Yeni Siparis !
3 dakika once 1 Aylık İnstagram Repost Sistemi siparisi geldi.
Yeni Siparis !
2 dakika once 1 Aylık Facebook Sayfa Botu siparisi geldi.
Yeni Siparis !
15 dakika once 1 Aylık Twitter Otomasyon siparisi geldi.
Yeni Siparis !
7 dakika once Forum Tanıtım Hizmeti siparisi geldi.
Yeni Siparis !
5 dakika once 1 Aylık İnstagram Programı siparisi geldi.
Yeni Siparis !
3 dakika once 6 Aylık İnstagram Repost Sistemi siparisi geldi.
Yeni Siparis !
5 dakika once 3 Aylık Facebook Sayfa Botu siparisi geldi.
Yeni Siparis !
4 dakika once 2 Aylık Twitter Otomasyon siparisi geldi.
Yeni Siparis !
15 dakika once Forum Tanıtım Hizmeti siparisi geldi.