Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Apple, oyun endüstrisiyle bir savaşa girdi ve iOS'un geleceği tehlikede
Yorumları: 769
Konuları: 770
Kayıt Tarihi: 29-12-2019
Rep Puanı: 2
#1

Apple'ın oyun endüstrisiyle her zaman karmaşık bir ilişkisi olmuştur, ancak bu ay bu ilişki, iPhone uygulamalarının geleceğini şekillendirebilecek sert ve oldukça kamusal bir hukuk ve düzenleyici savaşa dönüştü. İlk yükseliş, Apple'ın teknoloji rakipleri Google ve Microsoft'un bulut oyun hizmetlerini neden onaylamayı hiç planlamadığını net bir şekilde ortaya koymasıyla gerçekleşti. İkincisi, Apple'ın yaratıcısı Epic Games'in kuralı ihlal eden bir güncellemeyle şirketi kışkırtmasının ardından popüler battle royale hit Fortnite'ı App Store'dan attığı zamandı. Epic, Apple'ın kaldırılmasına bir antitröst davasıyla karşılık verdi, çok önceden hazırlanmış ve 62 sayfalık ayrıntılı bir yasal şikayet ile tamamlanmıştır. Apple’ın işine uzun süreli değişiklikler getirecek kadar güçlü bir durum olabilir. Ancak Epic’in dramatik halka açık performansı - daha önce hiç görmediğimiz, benzeri görülmemiş bir şirket trolü - kötü kurumsal kötü adam Apple'ın geliştiricileri agresif bir şekilde vergilendirmesi ve kısıtlamasıyla, Apple ile olan kan davasını iyiye karşı kötülük sınırında bir mücadele olarak kurar. Epic'in şikayeti, davranışın da kanunları çiğnediğini savunuyor. Epic’in bilgili dublörü, Apple ile iyiye karşı kötü arasındaki kavgayı başlatıyor Şirket, Google'ın Fortnite'ı Play Store'dan kaldırmasının ardından Google'a da benzer gerekçelerle dava açıyor. Reklamda, kurumsal zombilerin loş bir oditoryumuna doğru yarışan bir Fortnite karakteri yer alıyor, antropomorfik bir Apple işçi sınıfının sömürülmesini kutlarken, gevşek çeneli ve camlı gözler. Karakter kazmasını ekrana doğru savuruyor, paramparça ediyor ve orijinal Apple reklamının unutulmaz ekran metninden sonra modellenmiş bir mesaj gösteriyor: "Epic Games, App Store tekeline meydan okudu. Misilleme olarak Apple, Fornite'ı bir milyar cihazdan engelliyor. 2020'nin '1984' olmasını durdurmak için verilen mücadeleye katılın. ” Bu, çarpıcı bir animasyon parçası çünkü Apple'ın 1980'lerin kişisel bilgi işlem endüstrisindeki orijinal zayıf kişiliğini ve Apple'ı yayınlamak için Orwellian devlet kontrolü temalarını kullanıyor. Nihai kötü adam olarak, büyümesi ve açgözlülüğü onu neredeyse kırk yıl önce karşı koyduğu kostümlü bir düşmana dönüştürdü. Bireysel olarak, Apple'ın hareketlerinden biri - Fortnite'ı kaçırmak veya bulut oyun hizmetlerini yasaklamak - oyuncuları Apple'ın App Store üzerindeki kontrolü ve şirketin en iyi oyunları mobil cihazlara getirme ve orada tutma taahhüdü konusunda şüpheci hale getirebilir. Son on yılın en kazançlı oyun patlamalarından birinin bekçisi olarak başkanlık etmiş olan Apple, mağazasında şimdiye kadar yapılmış en popüler mobil oyunlardan birini kaldırdı. Dünya. Fortnite'ın da kanıtladığı gibi, bu oyuncuların çoğu bir oyun konsoluna veya PC'ye ihtiyaç duymadan büyüyor. Aynı zamanda Apple, özel bir konsol veya PC gerektiren oyun türlerini aynı oyuncuların telefonlarına getirebilecek bulut oyun platformlarını açıkça ve kasıtlı olarak hariç tutuyor - iPhone veya iPad'in ekranını ve ağ bağlantısını yalnızca kanal olarak kullanarak bunun yerine bulut oyun sunucusu. Google'ın Kasım 2019'da başlatılan Stadia bulut oyun hizmeti mobil cihazlarda çalışıyor, ancak yalnızca Apple'ın kazandığı Android cihazlar için çalışıyor ' t Google uygulamasının iOS sürümünü onaylamak. Fotoğraf: Amelia Holowaty Krales / The Verge APPLE, FORTNITE VE BULUT OYUNUNUN GİZLİ TEHDİTİ Apple’ın bulutta oyun oynama yasağı tamamen beklenmedik bir şey değildi, ancak şüpheci kulaklara düştü.Macworld bu hareketi "açıkça saçma" bir bahane olarak nitelendirdi, AppleInsider bunun "tüketici düşmanı" olduğunu söyledi, hatta güvendiği Apple blog yazarı John Gruber, Daring Fireball'dan yazarken bunu "saçma" olarak nitelendirdi. Apple açıklaması: bulut oyun hizmetleri, Apple'ın tek tek inceleyemeyeceği bir oyun kitaplığına erişim sundukları için ait değildir. Apple, oyunların iPhone ve iPad'de bulunabilmesi için tek tek incelenmek üzere gönderilmeleri, kullanıcı incelemelerine tabi olmaları ve arama sonuçlarında bulunmaları gerektiğini öne sürüyor. Şirket, Apple'ın gözünde oyunların müzik, film ve TV şovları ile aynı muamele görmemesi gerektiğini, bunun yerine daha sonra katı içerik kurallarını ihlal edecek şekilde güncellenmeleri için dikkatli bir incelemeyi garanti eden bir yazılım olarak görülmesi gerektiğini söyledi. . Apple'ın gözünde oyunlar müzik, film ve TV şovları ile aynı muamele görmemeli, bunun yerine yazılım olarak görülmelidir Elbette burada söylenmeyen şey, her türden dijital ürün satan tüm uygulamaların ödeme yapması gerektiğidir. Apple'ın yüzde 30 ücreti. Dijital ürünlerin kendi sanal pazarlarını içeren birçok oyuna erişim sunan bulut oyun uygulamaları, bu kutsal iş düzenlemesini karmaşık hale getiriyor. Bir oyuncu Epic'in Fortnite'ında para harcıyorsa, Apple telefonlarından yerel olarak değil de Microsoft'un xCloud'undan yayınlandıktan sonra parasını nasıl toplayabilir? Kira arayan aracılar ve pazar yeri kısıtlamalarına derin bir nefret besleyen Epic CEO'su Tim Sweeney, geçmişte App Store'un sesli bir eleştirmeniydi ve Apple'ın bulut oyun kısıtlamaları konusunda sert sözler sarf etti.Kelimenin tam anlamıyla ele alındığında, ifade ettikleri ilke, tüm platformlar arası ekosistemleri ve kullanıcı tarafından oluşturulan modlara sahip oyunları dışlayacaktır: yalnızca XCloud, Stadia ve GeForce NOW değil, aynı zamanda Fortnite, Minecraft ve Roblox. " ABD'deki çocukların yarısından fazlası, başka oyunlar geliştirmenize olanak tanıyan bir oyun olan Roblox oynuyor - muhtemelen Apple'ın tek tek onaylamak için zaman harcamadığı oyunlar. Resim: Roblox Bir hafta sonra Epic harekete geçti. Fortnite uygulamasını kendi uygulama içi ödeme sistemiyle güncelledi ve Apple'ın yüzde 30 kesintisini atladı. Burada bitmedi: Ayrıca, bu ödeme sistemini kullanırken, tasarrufları tüketicilere aktardığını iddia ederek tüm uygulama içi satın alımların fiyatlarını yüzde 20 düşürdü. (Unutmayın, Epic yüzde 30 tasarruf edip yüzde 20 geçerse, kendi başına yüzde 10 daha fazla alır.) Apple uygulamayı kaldırdığından, Epic artık tüketiciye zarar verdiğine dair kanıtlar olduğunu iddia edebiliyor ve bu sözde öfkeyi kullanıyor. öfkeli tüketicileri toplayın ve #FreeFortnite kampanyasıyla onları Apple'a karşı kışkırttı. Ama gerçekten Epic, Fortnite'ın başından beri yasaklanacağını biliyordu.Epic'in Google aleyhine açtığı dava benzer iddialarda bulunurken, Android kullanıcıları, Epic’in bir web tarayıcısından indirilebilen kendi üçüncü taraf başlatıcısını kullanarak Fortnite'ı yine de indirebilir, güncelleyebilir ve oynayabilir. Aynı şey iPhone için de geçerli değil. Bu, Sweeney’in Apple’ın bulut oyunlarının yasaklanmasıyla ilgili daha önce yaptığı şikayetin mantığını aydınlatmasına yardımcı olduğu yerdir. Epic’in davası parasal yardım aramıyor. Aksine, App Store'un parçalanmasını ve bunun da ötesinde, kendi ödeme sistemlerini kullanma yeteneğini veya uygulama içi satın alımlarda daha cömert bir bölünmeyi istiyor. Sweeney’in bakış açısından Apple, Fortnite ve diğer çok oyunculu oyunlar gibi, bir gün web'in yerini alabilecek sürükleyici eğlence ve ticaret platformları oluşturmaya çalışan tüm oyun üreticileri için bir tehdittir. Bu bağlamda, Epic’in "1984" parodisi daha ciddi bir ton alır ve Epic’in savaşı, Sweeney'nin dediği erdemli kampanyaya benzemeye başlar. Cuma akşamı yayınlanan dört bölümlük bir tweet başlığında Sweeney, Apple ile mücadelenin parayla değil, "tüm tüketicilerin ve geliştiricilerin temel özgürlükleriyle" ilgili olduğunu söyledi. Ayrıca Apple'ı, hangi uygulamaları yükleyebileceklerini ve geliştiricilerin bu yazılımı nasıl dağıtacağını kısıtlayarak akıllı telefon sahiplerinin özgürlüklerini kısıtlayan bir şirket olarak kullandı.Bu korkunç bir fikir.

Hepimizin hakları var ve haklarımızı onları inkar edecek kişilere karşı savunmak için savaşmalıyız. Bu, Apple gibi sevilen bir şirketle savaşmak anlamına gelse bile. - Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) 14 Ağustos 2020 Epic, Fortnite ile Apple'ın köklü, kristal berraklığındaki kurallarına karşı savaş veriyor Apple'ın dramatik, halka açık ve yasal tarzdaki yüzde 30 kesintisine meydan okuyarak. (Daha önce çok az kişi bunu yapacak cesarete sahipti.) Ancak bulut oyunlarında Apple'ın App Store kuralları biraz daha net ve açıkçası, kurallar Apple'ın temel argümanını bile içermiyor. Teknoloji blog yazarı John Gruber, Apple'ın geçen hafta bir blog gönderisinde, Apple'ın her oyunu ayrı ayrı gözden geçirme arzusuyla ilgili şifreli bulut oyun açıklamasında aslında söylediği şeyi çözme işini yaptı. Bunun, kendi uygulamaları olması gereken bireysel oyunlardan çok bulut oyun platformlarının kendi sözleriyle "basitçe verboten" olmasıyla ilgili olduğunu düşünüyor. Neden? Kesin olarak bilmiyoruz, ancak Gruber bunun nedeni, Apple'ın bulutta uzaktan çalıştırılan uygulamalar yerine yerel uygulamaları tercih etmesinden kaynaklanıyor. Apple, App Store'da bulut oyun platformlarına neden izin vermediğini tam olarak söylemeyecek "Bu, hiç şüphe yok ki mantıksız bir gerekçedir.Elbette Apple, Netflix'teki her filmi veya Spotify'daki her şarkıyı incelemiyor ve gözden geçiremiyor. Ancak düşünürseniz, Xbox Game Pass'teki her oyunu inceleyebilirler. 100 oyun olsa bile hepsine bakabilirler ”diye yazdı Gruber. "Burada önemli olan nokta, App Store'da video akışı ve müzik hizmetlerine izin verilmesidir; akış yazılımı (oyunlar veya başka türlü), web üzerinden çalışmadığı sürece değildir. Apple bunu söylemek istemiyor. ” Microsoft, geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada, şirketin bulut oyunlarındaki yasağının oyun yapımcılarını ve oyun uygulamaları haksız yere. "Apple, tüketicileri bulut oyunlarından ve Xbox Game Pass gibi oyun abonelik hizmetlerinden mahrum eden tek genel amaçlı platform olarak tek başına duruyor. Ayrıca oyun uygulamalarına sürekli olarak farklı davranıyor, etkileşimli içerik içerse bile oyun dışı uygulamalara daha esnek kurallar uyguluyor ”dedi bir Microsoft sözcüsü, Netflix'in yatırım yaptığı ve video oyunları olarak sınıflandırılabilecek deneysel etkileşimli video türlerine atıfta bulundu. < / Apple'ın oyun dışı hizmetlere öncelikli muamelesinin örneklerinin, özellikle de giderek tartışmalı hale gelen yüzde 30'luk kesintinin etrafında, genellikle "Apple vergisi" olarak adlandırılan, olduğu doğrudur. Örneğin, Netflix ve Spotify gibi abonelik hizmetleri, bir müşteri bir yıldan uzun bir süre kayıt olduktan sonra yüzde 30 yerine sadece yüzde 15 ödeyebilir.Yine de müzik akışı hizmetleri gibi oyun uygulamaları da uygun görünmüyor. Apple'ın oyun uygulamalarına yaklaşımı, tüm oyunların yerel olarak donanım üzerinde indirilmesi ve çalıştırılması gereken bir dünyada mantıklı olsa da, bulut oyunları bu düzenlemeyi video oyununu büyük ölçüde değiştirebilecek şekilde değiştirmeye başlıyor. endüstrisi, akışın Hollywood film yapımını ve televizyonu sonsuza dek değiştirmesine benzer. Apple, uygulamaları Amazon'dan ve diğerlerinden yüzde 30 kesinti ödemekten muaf tuttu Birden, Apple'ın daha büyük bir portal veya abonelik hizmetinin bir parçası olmak yerine iOS'taki her oyunun ayrı ayrı sunulmasını istemesinin ardındaki mantık, aşınmaya başladı ince. Örneğin, Netflix, Black Mirror: Bandersnatch gibi etkileşimli öğelere sahip olanlar da dahil olmak üzere, video akışı uygulamasında canlı yayınladığı her yeni şov için onay almak zorunda değil? Sonsuz bir şekilde büyüyen kullanıcı tarafından oluşturulan içerik dağıyla YouTube ne olacak? Apple, oyunların ayrı ayrı gönderilmesi gerektiğini söyleyen belirli bir App Store yönergesinin mi yoksa Netflix veya YouTube gibi akışlı video uygulamalarında bulunan etkileşimli içerik için bir muafiyetin olup olmadığı konusunda tekrarlanan yorum taleplerine yanıt vermedi. Alex Castro'nun İllüstrasyonu / The Verge DUVAR BAHÇESİNDEKİ ÇATLAKLAR Bulut oyun teklifleri Apple'ın sunduğundan farklı bir oyun geliştirme ve dağıtım vizyonu veya bu konuda Sony ve Nintendo. Geleceğin oyunları, oyuncuların güçlü donanıma sahip olmasına ve hatta oyunun kendisi için tam fiyat ödemesine ihtiyaç duymayabilir. Bunun yerine, uzaktaki bir bulut sunucusu ve aylık bir abonelik hizmeti, teorik olarak, oynayabileceğiniz kadar oynayabileceğiniz tekliflerden oluşan Netflix tarzı bir büfe sunabilir. Hepsi TV'nizde, telefonunuzda, tabletinizde veya nispeten hızlı bir internet bağlantısıyla bağlantı kurabilecek elinizdeki başka herhangi bir ekranda mevcut olacaktır. Bulut oyunlarının Apple için bir tehdit oluşturmasının akla gelebilecek nedenleri var. Apple, abonelik oyun hizmetleri için yeni App Store düzenlemeleri yapmak veya Microsoft'un xCloud'u gibi bir platformda her yeni başlığı değerlendirmek için süreçleri gözden geçirmek istemeyebilir. Bir iPhone, uzak Windows veya Linux PC'lerde çalışan oyunlar için küçük bir kablosuz TV ekranına dönüştüğünde, kullanıcı deneyiminin kontrolünden vazgeçmek istemeyebilir.Neden bu senaryoda bir oyun geliştiricisi, oyunu xCloud'da daha kolay bir şekilde yayınlayabilecekken veya bir anlaşmayı kesebilecekken, dokunmatik kontroller ve uygulama içi satın alımlar ve bir iPhone oyunu için gerekli olan diğer tüm zil ve ıslıklarla birlikte özel bir iOS başlığı yapsın? Google ve Stadia aracılığıyla dağıtıyor mu? Apple'ın bulut oyun uygulamalarına yeşil ışık verdiği bir dünyada, geliştirici Apple incelemesi için göndermeden veya korkunç "Apple vergisini" ödemeden, bu tür yazılımları mobil cihazlara anında aktarılabilir hale getiriyor. Ancak nedeni ne olursa olsun, şirketin meydan okuması - rakiplerinden hevesli taleplere ve tüketicilerin taleplerine rağmen (Apple'a fikrini değiştirmesi için yalvaran bir Change.org dilekçesi var) - iPhone kullanıcılarının, video oyunlarının nasıl oynanacağının geleceğinin pekala erişemediği bir dünya. Bu arada, Google, Microsoft, Nvidia ve diğer platform sağlayıcıları ve ortakları, mobil ve bulut oyunlarının geleceği için ileri görüşlü bir platform olarak Android çevresinde birleşiyor. 15 Eylül'den itibaren Android sahipleri Microsoft’un xCloud, Google Stadia, Nvidia’nın GeForce Now ve Parsec ve Vortex gibi daha az bilinen hizmetleri kullanabilecekler. Pek çok yönden bu, devam etmekte olan Apple antitröst destanının başka bir bölümüdür. Eleştirmenler, düzenleyiciler ve geliştiriciler, geliştiricilerinin ürünleriyle rekabet eden kendi ürünlerini ve hizmetlerini oluştursa bile, Apple'ın platformunda uygulama üreticileri üzerinde aşırı bir etkiye sahip olduğu konusunda her zamankinden daha fazla endişe duyuyorlar. Apple, kendi ürünlerine birçok üçüncü taraf geliştiricinin sahip olmadığı iOS donanım ve yazılım ayrıcalıklarına erişim hakkı verme gibi ek bir avantaja da sahiptir. Bunu daha önce defalarca görmüştük - yazılım endüstrisinde "karmakarışık" olmak, Apple'ın önemli bir ürünü veya özelliği kopyalaması ve bunu kendi işletim sistemlerine veya uygulamalarına entegre etmesini sağlayarak bu süreçteki rekabeti bitirmesi anlamına geliyor. Ancak Apple’ın gücü ve bunun tekelci bir davranış olup olmadığı konusundaki tartışmalar son yıllarda daha da yükseldi. Şirket şimdi, kısmen Spotify gibi şirketlerin rakiplerini boğmak için App Store kurallarını ve iOS ayrıcalıklarını kullanarak Apple'ın düzensiz bir oyun alanında rekabet ettiğinden şikayet etmeleri nedeniyle Avrupa Birliği'nde iki antitröst soruşturmasıyla karşı karşıya. Apple'ın gücü ve bunun tekelci davranış teşkil edip etmediği konusundaki görüşmeler son yıllarda daha da yükseldi ​​Bu yazın başlarında Apple, yeni bir e-posta hizmetinin arkasındaki şirket olan Basecamp ile büyük bir hesaplaşmanın içinde buldu Hey, Apple'ın yasakladığı iOS uygulamasını, uygulamanın nasıl tasarlandığı ve App Store kesintisi üzerinden çatallaşması gerekip gerekmediği konusundaki anlaşmazlıklar nedeniyle güncellemekten.Bu nedenle Hey, geçmişte pek çok benzer kurumsal uygulamanın yaptığı gibi App Store kesintisini atlatmaya çalıştığında, Apple Basecamp'ın onu güncellemesini engelledi ve şirketin kurucu ortaklarının kamuoyunun beğenisini kazanmak için sesli sosyal medya ve basın kampanyası başlatmalarını istedi. Apple, yalnızca Basecamp bir uygulama içi kayıt seçeneği eklediğinde rahatladı. Hey tozunun ardından Apple, geliştiricilerin Basecamp'ın yaptığı gibi haksız bir şekilde uygulandığını düşündükleri App Store yönergelerine itiraz etmeleri için bir yol sundu. Ancak Facebook kısa süre sonra itiraz sürecinin Apple'ın oyunlara adil olmayan bir şekilde davrandığı en son yöntem olduğunu iddia etti: Şirket, özel Facebook Gaming mobil uygulamasını App Store'a gönderdikten sonra itiraz etmeye çalıştığını ancak uygulamanın bir platforma erişim içerdiği için reddedildiğini söyledi. Bu, yerleşik bir web tarayıcısı aracılığıyla küçük Flash tarzı mini oyunları oynamanıza olanak tanır. Bu, kendi başına bir bulut oyun sorunu değildi, ancak inkarın etrafındaki kurallar ve bağlam benzer: Apple, geliştiricilerin diğer iOS yazılımı parçalarının içine yerleştirilmiş uygulamalara veya uygulama mağazalarına erişim sunmasından hoşlanmaz , çok özel durumlar dışında. Facebook oyun oynama yeteneğini kaldırdı ve Apple'ın uygulamayı onayladığını söylüyor. Ancak Facebook temyiz başvurusunda bulunduğunda, yanıt alamadığını söylüyor."Bu, sonuçta oyunculara ve geliştiricilere zarar veren ve bulut oyunları gibi diğer format türleri için mobil cihazlarda yeniliği ciddi şekilde engelleyen, oyun endüstrisinde paylaşılan bir acıdır." Geçen hafta AB, "farkında olduğunu söyledi. Reuters'in haberine göre bulut oyun yasağının ”, antitröst müfettişleri kararın devam eden soruşturmayı etkileyip etkilemeyeceği konusunda yorum yapmayı reddetti. Fotoğraf: Amelia Holowaty Krales / The Verge APPLE AND GAMING: A LOVE-NATE RELATIONSHIP Birinde Sonuç olarak, bu, özellikle Apple kendi bulut oyun uygulamasını geliştirirse potansiyel bir antitröst sorunu olarak şekilleniyor. Öte yandan, Apple’ın oyun endüstrisiyle olan uzun ve tartışmalı ilişkisindeki en son değişiklik. Bugün var olan App Store ve buna bağlı olarak tüm iOS platformu, başarısının çoğunu oyun uygulamalarının büyümesine ve sürekli popülerliğine borçludur. İlk iPhone başarı öyküleri, devasa multimedya serilerine dönüşen Angry Birds gibi popüler şarkılardı.Arttırılmış gerçeklik öncüsü Pokémon Go gibi sürpriz hitler, Apple'ın çıkardığı ücretlere rağmen, bu yazılımdan para kazanmak için önde gelen platform olarak iPhone ile birlikte, yeni mobil ilk oyun deneyimleri için iştahı daha da artıracak. App Store başarısının çoğunu oyun uygulamalarının büyümesine ve sürekli popülaritesine borçludur Ancak Apple, kategoriyi mobil pazarındaki ana uygulama kategorilerinden biri olarak ayırarak ancak son yıllarda resmi olarak kabul etti ve Apple'ın geliştiricilere özel olarak kendi platformu için yaratmaları için ödeme yaptığı oyunlarla dolu kendi ücretli abonelik hizmeti Arcade'i başlatıyor. Apple, son on yılın büyük bir bölümünde oyun oynamayı bir yan gösteri olarak ele aldı ve dizüstü bilgisayarlarını ve masaüstü bilgisayarlarını daha güçlü bilgisayar oyunları oynamak için gerekli olan GPU'larla donatmayı reddederek ve büyük ölçüde mobil cihazlarda şöhretine yaslanarak PC pazarını Microsoft'a bırakmayı seçti. Android, korsanlık ve telif hakkı ihlaliyle mücadele etti. Bu arada, oyun endüstrisi ve özellikle mobil uygulama geliştiricileri, Apple'a iOS'ta yardımsever bir diktatör olarak davrandı, savaşılmaması gereken ve çoğu zaman mutlak otorite konumunda. Fortnite yapımcısı Epic, battle royale hit'in mobil sürümünü kendi başına dağıtarak Google'ın Play Store'unu atlamaya çalışırken (sonunda başarısız olduğunu ilan ettiği bir çaba), Epic, bu ayın sonuna kadar iOS sürümü için benzer bir yöntemi denemeye cesaret edemedi. -app ödeme darbesi.Şirket, geçtiğimiz yılın Eylül ayında Arcade aboneliğini başlattı ve hizmet, aylık 4,99 $ 'lık bir ücret karşılığında indirilebilen 100'den fazla başlığı içerecek şekilde büyüdü. İOS oyunlarını, köklü bağımsız geliştiricilerden ve mobil uygulama gazilerinden bulabileceğiniz, gösterişli, yüksek kaliteli deneyimler için bir oda olarak daha da meşrulaştırmak cesur bir oyundu. Abonelikler ve oyunlar, bir oyun oluşturmak için gereken yatırımdan, onları geniş bir dijital pazar ağında satmanın doğasında bulunan çeşitli finansal risklere kadar değişen karmaşık faktörler nedeniyle geçmişte pek iyi karışmamıştı. Ama işte Apple, geliştirme maliyetlerini karşılamak için peşin para teklif ediyordu. Finansal düzenlemeler ve Apple’ın katı münhasırlık gereksinimleri, oyunlarını diğer platformlara kolayca aktaramayan bağımsız geliştiriciler için risk oluştursa bile, bu büyük ölçüde bir başarı olarak kabul edildi. Microsoft'un xCloud'u, Halo gibi oyunları bulut üzerinden telefonda oynamanıza izin verir - ancak bir iPhone ise değil.Şimdi, 15 Eylül'de Microsoft’un xCloud'u, oyun dağıtımı için iki ileri görüşlü iş modelini zarif görünen tek bir hizmette birleştiriyor. Microsoft, 2017'de piyasaya sürdüğü ve indirilebilen Halo Infinite gibi geçmiş ve gelecekteki birinci taraf Microsoft oyunları dahil olmak üzere 100'den fazla oyunu içerecek şekilde büyüyen Xbox Game Pass ile abonelik hizmetlerinde halihazırda bir endüstri lideridir. ve aylık ücreti ödediğiniz sürece saklanır. Microsoft'un geçen ay bir sonraki Xbox oyun konsolu için duyurduğu her oyun da Game Pass'e gelecek. xCloud, bulut oyunlarını çok daha lezzetli hale getirebilir ancak iPhone kullanıcıları dışarıda kalıyor Ve önümüzdeki ay Ultimate sürümü PC ve Xbox oyunlarına ayda 15 $ 'a erişimi içeren aboneliğin% 50'si, ek bir avantaj olarak xCloud'a sahip olacak ve abonelere Game Pass oyunlarından herhangi birini ek ücret ödemeden Android telefonlarına yayınlama olanağı sağlayacak. Bu hareket, xCloud'u Google'ın Stadia'sı ve Nvidia'nın GeForce Now'ı için zorlu bir rakip haline getirebilir, çünkü bir PC veya Xbox ve bir Android telefona sahip herkes çeşitli ekranlarda çok daha güçlü bir oyun kitaplığının keyfini çıkarabilir. Bulut oyunlarının, bir cihaza indirilen yerel yazılımlarla rekabet edebilecek bir teknolojiye tam olarak olgunlaşması uzun yıllar alabilir.Bu, bulut oyunlarını Stadia, GeForce Now ve Shadow gibi daha az bilinen hizmetlerin asla yapamayacağı şekillerde başlatabilir. Şu anda tek sorun, akıllı telefon sahibi kitlenin büyük bir kısmının bu yolculuk için yanlarına gelemeyecek olması. Bunun nedeni, Apple'ın bu tür ürünlerin kendi çıkarına veya rakip Arcade abonelik hizmeti de dahil olmak üzere sahip olduğu ve küratörlüğünü yaptığı platformların çıkarlarına en iyi şekilde hizmet etmediğine karar vermesidir. Apple’ın duvarlarla çevrili bahçesinin kusursuz bir şekilde bakımlı ve rahat olabileceğini, ancak sınırlarının ötesindeki alanda yeni yenilikler ortaya çıkmaya devam ederken bile küçük ve kısıtlayıcı olmaya devam ettiğini hatırlatmak isteriz. İlgili Apple sonunda Fortnite maçıyla karşılaştı .
Bul
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  oyun varooo3333 0 653 21-09-2020, Saat: 12:43
Son Yorum: varooo3333
  Microsoft yarın erken saatlerde xCloud oyun akışı beta sürümünü açıyor Tolga 0 615 22-08-2020, Saat: 18:37
Son Yorum: Tolga
  Düğmesiz mobil oyun denetleyicileri, şimdi satın alabileceğiniz canavarlardır Tolga 0 641 22-08-2020, Saat: 18:31
Son Yorum: Tolga
  TCL’nin 650 $ 'lık yeni 6 serisi 4K TV'si Mini-LED arkadan aydınlatmaya sahiptir ve 120 Hz oyun oynamayı destekler Tolga 0 853 22-08-2020, Saat: 18:03
Son Yorum: Tolga
  Bu 500 $ 'lık Neo Geo arcade dolabında 50 yerleşik oyun var Tolga 0 493 22-08-2020, Saat: 17:20
Son Yorum: Tolga

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi